Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Udržitelné restaurace v českém kontextu - kritéria, překážky a příležitosti
Kebová, Barbora ; Kapitulčinová, Dana (vedoucí práce) ; Vávra, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá tématem udržitelnosti v restauracích v českém kontextu. Cílem výzkumu bylo stanovit kritéria české udržitelné restaurace a následně na základě rozhovorů s restauratéry odhalit hlavní překážky a příležitosti, které na cestě k udržitelnému fungování restaurací stojí. Kritéria udržitelné restaurace byla stanovena na základě analýzy a komparace čtyř zahraničních metod hodnocení udržitelnosti v sektoru veřejného stravování (FOODSCALE, Sustainable Restaurant Association, Green Restaurant Association a standardu GS-55 organizace Green Seal), jednoho pojetí udržitelnosti z českého prostředí, analýzy dobré praxe patnácti zahraničních "udržitelných restaurací" a analýzy čtyř rozhovorů s odborníky v oblasti udržitelného rozvoje a gastronomie. Na základě těchto dat byla stanovena výsledná Kritéria udržitelné restaurace, čítající 102 kritérií, rozčleněných do 5 hlavních kategorií a 26 podkategorií. Kritéria byla následně v práci detailně popsána, již s ohledem na české prostředí. Překážky a příležitosti fungování české udržitelné restaurace, definované výše zmíněnými kritérii, byly identifikovány na základě rozhovorů s osmi restauratéry, kteří již část kritérií splňují, a jsou tudíž v českém prostředí v této oblasti nejprogresivnější. Z výpovědí informátorů bylo pomocí rámcové analýzy...
Udržitelné restaurace v českém kontextu - kritéria, překážky a příležitosti
Kebová, Barbora ; Kapitulčinová, Dana (vedoucí práce) ; Vávra, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá tématem udržitelnosti v restauracích v českém kontextu. Cílem výzkumu bylo stanovit kritéria české udržitelné restaurace a následně na základě rozhovorů s restauratéry odhalit hlavní překážky a příležitosti, které na cestě k udržitelnému fungování restaurací stojí. Kritéria udržitelné restaurace byla stanovena na základě analýzy a komparace čtyř zahraničních metod hodnocení udržitelnosti v sektoru veřejného stravování (FOODSCALE, Sustainable Restaurant Association, Green Restaurant Association a standardu GS-55 organizace Green Seal), jednoho pojetí udržitelnosti z českého prostředí, analýzy dobré praxe patnácti zahraničních "udržitelných restaurací" a analýzy čtyř rozhovorů s odborníky v oblasti udržitelného rozvoje a gastronomie. Na základě těchto dat byla stanovena výsledná Kritéria udržitelné restaurace, čítající 102 kritérií, rozčleněných do 5 hlavních kategorií a 26 podkategorií. Kritéria byla následně v práci detailně popsána, již s ohledem na české prostředí. Překážky a příležitosti fungování české udržitelné restaurace, definované výše zmíněnými kritérii, byly identifikovány na základě rozhovorů s osmi restauratéry, kteří již část kritérií splňují, a jsou tudíž v českém prostředí v této oblasti nejprogresivnější. Z výpovědí informátorů bylo pomocí rámcové analýzy...
Porovnání znalostí studentů středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích o hygienických požadavcích na stravovací služby
WEISSOVÁ, Veronika
Provozovateli nebo zaměstnanci pracující ve stravovacích službách se nejčastěji stávají, díky odbornému zaměření, studenti středních hotelových škol. Absolventi se mohou uplatnit v oblasti pohostinství a hotelového provozu, jsou schopni zastávat práce v gastronomických zařízeních a zabezpečují dodržování předpisů v oblasti hygieny, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Tato práce je zaměřena právě na studenty středních hotelových škol a zjištění jejich informovanosti o hygienických požadavcích na stravovací služby. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je definovaná stravovací služba, jaké jsou její funkce a typy služeb. Dále je zde legislativa, která se týká hygienických požadavků na stravovací služby, popis prostorových požadavků provozoven, osobní a provozní hygieny a systému HACCP. Také jsou v práci stručně popsány způsoby přípravy stravy, možnosti ovlivnění její zdravotní nezávadnosti a nejčastější alimentární nákazy ve stravovacích službách způsobené nedodržením správných výrobních a hygienických zásad. V této práci je popsána sanitace (dezinfekce, dezinsekce a deratizace) a výkon státního zdravotního dozoru na úseku hygieny výživy. Praktickou část zahrnují výsledky výzkumu, které byly získávány kvantitativní dotazovací metodou, technikou dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům třetích a čtvrtých maturitních ročníků středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích. Dotazník obsahoval 25 uzavřených otázek, sběr dat probíhal anonymně. Ze 110 (100%) rozdaných dotazníků střední hotelové školy v Českých Budějovicích se vrátilo 106. Dostatečně vyplněných pro potřeby výzkumu bylo 99, návratnost byla 90%. Na střední hotelové škole v Teplicích se ze 100 (100%) rozdaných dotazníků vrátilo 98, dostatečně vyplněných bylo 96, návratnost tedy byla 96%. Cílem práce bylo zjistit informovanost studentů středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích o hygienických požadavcích na stravovací služby. Na základě cíle práce jsem si stanovila dvě hypotézy. Hypotéza 1: Studenti středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích nejsou informovaní o hygienických požadavcích na stravovací služby. Hypotéza 2: Studenti středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích se zájmem o práci ve stravovacích službách jsou informovanější o hygienických požadavcích na stravovací služby než studenti, kteří pracovat ve stravovacích službách nechtějí. Po otestování obou hypotéz je z výsledků zřejmé, že studenti středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích nejsou informovaní o hygienických požadavcích na stravovací služby a studenti středních hotelových škol v Českých Budějovicích a v Teplicích se zájmem o práci ve stravovacích službách jsou informovanější o hygienických požadavcích než studenti, kteří pracovat ve stravovacích službách nechtějí. Na základě tohoto zjištění je důležité studenty středních hotelových škol neustále vzdělávat hlavně v problematice alimentárních nákaz a motivovat je k práci ve stravovacích službách, protože u obou škol se více jak 50% studentů dále nechce věnovat práci v tomto odvětví. Mezi znalostmi studentů střední hotelové školy v Českých Budějovicích a v Teplicích nebyl skoro žádný rozdíl. O něco lépe ve správných odpovědích (v počtu respondentů) odpovídali studenti střední hotelové školy v Českých Budějovicích. Jen u jedné otázky, která se týkala epidemie E. coli v Německu, vybralo nejvíce studentů správnou odpověď pouze v Teplicích. Tato práce by mohla posloužit pro výuku jako studijní materiál ke zlepšení znalostí v této problematice. Výstupem bakalářské práce je informativní leták pro studenty středních hotelových škol.
Význam marketingových konceptů v oblasti pohostinství
Brůchová, Jana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce jsou marketingové koncepty. Jejím cílem je charakterizovat význam vytváření marketingových konceptů v pohostinství. Záměrem je zde uvést "příklady dobré praxe", a to prostřednictvím zanalyzování oceněných marketingových konceptů u vybraných restauračních podniků. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení podstaty marketingu, hlavních marketingových prvků a jejich aplikaci na cestovní ruch, respektive pohostinství. Praktická část se skládá ze tří samostatných kapitol a využito v nich bylo ve velké míře především názorů odborníků z oboru, kteří poskytli interview nebo alespoň malý komentář k dané problematice. Pozornost je směřována také k vytyčení hlavních determinantů ovlivňujících volbu konceptu a k určení vztahu mezi marketingovými koncepty a marketingovými oceněními v gastronomii.
Úroveň vybraných stravovacích služeb ve zvolených odbytových zařízeních
DUDÁKOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím srovnávací analýzy úroveň nabídky stravovacích služeb ve zvolených odbytových jednotkách. Na základě primárních a sekundárních informací stanovit food cost vybraných stravovacích služeb a jeho komparaci s ostatními stravovacími zařízeními. Vedlejším cílem práce je získání celkového přehledu o nabídce vybraných stravovacích zařízení, nákladech na suroviny, způsobu kalkulace, respektive výpočtu food cost a navržení vhodné skladby vybraných stravovacích služeb z pohledu atraktivity a optimálního food cost. Získané poznatky umožní převést vytvořenou nabídku do praxe a aplikovat jako možnou konkurenční výhodu stravovacího zařízení.
Nové marketingové koncepty v nabídce stravovacích služeb
Kostková, Hana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Zábranská, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním nových marketingových konceptů stravovacích služeb, především restaurací. Cílem práce je získání podrobnějších informací z oblasti marketingu stravovacích služeb, analýza nových konceptů a ověření hypotéz dotazníkového šetření. Práce je členěna do čtyř kapitol. Do popředí zájmu budou postaveny především inovativní a zážitkové marketingové přístupy, které budou teoreticky přiblíženy v první kapitole. V té bude dále nastíněna teorie marketingového řízení a charakteristika marketingu služeb. Ve druhé kapitole se práce zaměřuje na marketing služeb cestovního ruchu. Konkrétně se zde soustředí na specifika stravovacích služeb. Ve třetí kapitole jsou analyzovány marketingové koncepty stravovacích provozů v České republice a v zahraničí. Další, čtvrtá, kapitola obsahuje analýzu výsledků dotazníkového šetření prováděného online. Cílem tohoto průzkumu vypracovaného pro účely této diplomové práce je zjistit, jak velká část reprezentativního vzorku dotazovaných někdy navštívila, v Čechách nebo v zahraničí, zážitkovou restauraci a co konkrétního zážitek vyvolalo. Do další části této kapitoly jsou včleněny dva rozhovory s odborníky z oblasti pohostinství.
Vývoj specifické poptávky po stravovacích službách na Vysočině, současná úroveň, hospodářské a demografické příčiny
Švecová, Lucie ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Zábranská, Hana (oponent)
V teoretické části tato bakalářská práce představuje historický vývoj stravovacích služeb a definuje důležité pojmy související se zadaným tématem. V praktické části představuje odvětví cestovní ruch a dále se zabývá rozborem statistických údajů, z nějž vyvozuje příčiny současného stavu poptávky po stravovacích službách, historickými příčinami, analýzou dotazníkového šetření, z něhož vyplývá současný stav poptávky po stravovacích službách, a nakonec hodnocením jednotlivých zařízení na Vysočině.
Food services provided within the air transport
Flamíková, Dominika ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Zábranská, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá stravovacími službami v letecké dopravě. První kapitola má za úkol představit leteckou dopravu, vplyvy, které na ni působili v posledním desetiletí a současné trendy v poskytování služeb na palubě letadla. Druhá kapitola je věnována stravovacím službám v letecké dopravě. Obsahuje například systém stravování v nízkonákladových leteckých společnostech a podrobný popis systému kritických kontrolních bodů HACCP. Třetí kapitola komplexně objasňuje činnost leteckých cateringových společností. Čtvrtá obsahuje důležitou analýzu šesti nejvýznamnějších světových cateringových společností v letecké dopravě. V poslední páté kapitole jsou vyjmenované a popsané současné trendy, novinky a předpoklady vývoje odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.